Sviatky a oslavy
- Študenti/tky si rozvinú zručnosť skenovania tým, že budú hľadať doplnkové materiály a čítať texty na internete.
- Študenti/tky si prepracujú a utužia tematickú slovnú zásobu tým, že ju budú využívať v debate.
Učiteľ/ka vyzve študentov a študentky, aby si na internete na rôznych stránkach prečítali o Sviatku svätého Valentína (napr. Wikipedia, www.zivotopisysvatych.sk, cbn.com/st.valentine).
Všetci si pripravia 2 súhlasné a 2 nesúhlasné argumenty na tézu „Sviatku svätého Valentína by sa malo venovať menej pozornosti.“
Krok 1: Učiteľ/ka uvedie tému a ciele hodiny, vysvetlí formát aktivity a princípy vyhodnocovania. Vyberú sa dvaja ľudia, ktorí budú spolu debatovať a traja ľudia, ktorí budú rozhodcovia. Dvaja vybratí debatéri sa pár minút pripravujú a zvyšok triedy diskutuje s učiteľom/učiteľkou o téze a pripravuje otázky.
Krok 2: Debatné fórum
Súhlasná reč (3 min)
Otázky z triedy (3 min)
Nesúhlasná reč (3 min)
Otázky z triedy (3 min)
Rozhodcovia analyzujú debatu a použité argumenty.
Zvyšok triedy a debatéri vyjadria svoj názor na debatnú tézu, učiteľ/ka moderuje diskusiu. Diskusia sa môže zamerať aj na otázky a odpovede, ktoré zazneli počas debaty.
Krok 3: Učiteľ/ka zadá úlohu: Napísať krátky názor na danú tému (približne 90 slov). Študenti a študentky vypracujú úlohu.
Učiteľ/ka ohodnotí debatérov a rozhodcov podľa toho, aký mali prejav a podľa logiky ich pripravených argumentov.
Učiteľ/ka ohodnotí písomne vypracovanú úlohu.