Náboženstvo
- Študenti/tky sa dozvedia o hlavných svetových náboženstvách a analyzujú ich.
- Študenti/tky sa naučia pristupovať k vyhľadaným informáciám kriticky a osvoja si argumentačné zručnosti.
Počas tejto hodiny sa bude používať počítač.
Učiteľ/ka si pripraví otázky, pomocou ktorých bude viesť diskusiu.
Krok 1: Učiteľ/ka najprv triede predstaví relevantné kľúčové slová:
Typy náboženských organizácií (cirkev, sekta, kult)
- Hlavné svetové náboženstvá (kresťanstvo, judaizmus, hinduizmus, budhizmus, konfucianizmus, islam).
- Študenti a študentky dostanú za úlohu vyhľadať na internete informácie o hlavných svetových náboženstvách.
Krok 2: Učiteľ/ka otvorí diskusiu o týchto otázkach:
- Čím sa odlišuje cirkev, kult a sekta?
- Čím sú si podobné kresťanstvo, islam, judaizmus, hinduizmus, budhizmus a konfucianizmus?
Krok 3: Učiteľ/ka otvorí skupinovú debatu na tézu: „Náboženstvo je užitočné pre ľudstvo“. Študentom a študentkám bude určená pozícia, ktorú musia zastávať (budú súhlasiť alebo nesúhlasiť s tézou). Študenti a študentky v tejto debate použijú informácie, ktoré našli na internete, ale aj ktoré sa dozvedeli v skupinovej diskusii.
Krok 4: Trieda dostane sa úlohu vybrať si dve z doteraz preberaných náboženstiev a porovnať ich v eseji zhruba na jednu stranu. Pri písaní majú študenti a študentky využívať informácie, ktoré nadobudli v predchádzajúcich častiach hodiny.
Aktívne zapájanie sa by malo byť hodnotené dobrou známkou. Eseje by mali byť známkované podľa toho, nakoľko študenti a študentky využili informácie z hodiny. V eseji by mali byť taktiež ohodnotené argumentačné zručnosti.