Dôsledky priemyselnej revolúcie – detská práca
- Študenti/tky si uvedomia kauzálne prepojenie priemyselnej revolúcie a detskej práce.
- Študenti/tky si precvičujú kritické myslenie a analyzujú svoje zakorenené názory, učia sa obhájiť a hľadať argumenty, ktoré podporujú ich názory.
Učiteľ/ka pripraví zoznam tvrdení o využití detskej práce v dobe priemyselnej revolúcie a teraz.
Učiteľ/ka usporiada triedu tak, aby bolo možné využiť metódu „Názorová váha“.
Krok 1: Študenti a študentky sa oboznámia s témou hodiny – detská práca ako dôsledok priemyselnej revolúcie. Môžete začať diskusiou učiteľa/učiteľky s triedou, výkladom alebo môžete použiť vhodné učebnice. Úloha študentov a študentiek bude vytvoriť definíciu detskej práce a následne ju zdieľať s ostatnými v triede.
Krok 2: Metóda „Názorová váha“: 1 stena triedy je označená nápisom „Úplne súhlasím“, druhá stena „Vôbec nesúhlasím“. Učiteľ/ka bude čítať tvrdenia, študenti a študentky si budú vyberať, nakoľko s daným tvrdením súhlasia / nesúhlasia. Čím bližšie k stene sa postavia, tým viac s daným tvrdením súhlasia / nesúhlasia. Študenti a študentky sa rozhodujú na základe svojho osobného názoru. Keď sa všetci umiestnia na „váhe“, učiteľ/ka vyzve niekoľkých ľudí (najlepšie s rôznymi názormi), aby vysvetlili svoje postavenie na váhe.
- Detská práca by mala byť zakázaná.
- Nie je dobré, ak deti pracujú kvôli tomu, aby pomohli nakŕmiť svoje rodiny.
- Všetky deti by mali dostávať prídavky.
- Deti by mali mať právo zarobiť si niečo navyše k svojmu vreckovému.
- Nevadí mi, ak deti pracujú vo svojom voľnom čase.
- Stredoškolskí študenti a študentky by mali začať pracovať, aby sa pripravili na dospelácky život.
- atď.
Krok 3: Všetci vytvoria slovnú mapu o svojom osobnom názore na detskú prácu.
Všetci napíšu krátku esej na tému detská práca. Esej bude ohodnotená.