Dedičstvo starovekých kultúr
- Študenti/tky sa dozvedia o dedičstve starovekých kultúr.
- Študenti/tky vytvárajú argumenty.
Učiteľ/ka pripraví tabuľku (viď. Poznámky).
Učiteľ/ka pripraví Dixit karty.
Krok 1: Učiteľ/ka rozloží 5 alebo 6 Dixit kariet na stôl a študenti/tky majú za úlohu vybrať si jednu, ktorá pre nich najviac reprezentuje kultúrne dedičstvo. Všetci prezentujú svoju voľbu aj dôvody na výber práve tejto karty.
Krok 2: Trieda pracuje v dvojiciach. Učiteľ/ka dá každej dvojici pripravenú tabuľku, študenti a študentky ju s pomocou internetu vyplnia.
Krok 3. Učiteľ/ka rozdelí triedu na dve skupiny.
Jedna skupina vymýšľa argumenty na tému: „Je v poriadku, že staré orientálne dedičstvo je v Európskych múzeách?“
Druhá skupina vymýšľa argumenty na tému: „Európsky parlament by mal podporovať vzdelávanie ohľadom dedičstva UNESCO.“
Študenti a študentky prezentujú svoje argumenty.
Učiteľ/ka skontroluje a oznámkuje vyplnené tabuľky vybraných dvojíc.
Tabuľka pre Krok 1:
Objav | Lokalita | Rok | Meno archeológa | 3 veci, ktoré som predtým nevedel/a |
Staroveké mesto | Trója (Turecko) | |||
1922 | Howard Carter a Lord Carnavom | |||
1900 | Arthur Evans | |||
Hrobka kráľovnej Puabi | Ur (Irak) | 1934 | Leonard Woolley |